Salg til byggemarkeder
Står dine produkter på hylderne og på gulvet hos Silvan, XL-Byg, Jem & Fix, Bauhaus, Harald Nyborg, Bygma, Bilka Byggemarked, Gør-Det-Selv markeder eller lignende
Ønsker du at:
Møde med hovedkonterne
Er der et kædekontor, du skal holde møde med?
Samarbejder I om, hvordan din produktkategori skal udvikle sig, og hvor stor en del af kategorien, du skal have – 10%-20%-90%?
Føler du selv, du er tilstrækkelig velforberedt, når du skal have møde med hovedkontorerne, eller ind imellem have dem til at gennemføre kampagner eller demonstrationer for dine nye produkter, eller ideer, du har udviklet?
Har du opdatering på, hvordan dine konsulenter/sælgere oplever at dine produkter bruges og bliver anbefalet til slutkunderne?
Ved du, at det er dine produkter, der bliver anbefalet, hvis kunderne spørger, eller bliver vejledt
Ved du, at der aldrig er udsolgt af dine varer?
Lever de enkelte op til de aftaler, du har med kædekontoret??
Ved du, at det er dine produkter, der bliver anbefalet, hvis kunderne spørger, eller bliver vejledt?
Er det enkelt for dig at trække statistikker og rapporter, der viser, hvad der kan forbedres for den kommende periode?
Forberedelse af konsulenterne / sælgerne
Har du konsulenter/sælgere, der hjælper med at sikre, at dine produkter er bedst muligt placeret i butikken, så en kunde, der går rundt og kikker, bestemt får øje på dine smykker eller ure?
Hvor mange konsulenter / sælgere har du? Ved du, at det er det korrekte antal i forhold til den indsats, du ønsker gennemført.
Hvor mange markeder har hver konsulent / sælger ansvaret for?
Hvor mange besøg skal hvert marked have?
Har du besluttet, hvilke markeder der i dag er status C, men kan opgraderes til status A med en indsats fra konsulenten / sælgeren?
Hvordan skal konsulenten/sælgeren registrere, hvordan markedet skal forbedres fra han/hun træder ind ad døren, til han/hun går ud?
Hvor mange besøg gennemfører hver konsulent / sælger pr. dag?
Hvordan tjekker du, at det har effekt, at du har konsulenter / sælgere, der besøger markederne?
Løsningsmuligheder
Gennem en årrække har vi gennemført projekter, der har hjulpet virksomheder som din med at intensivere indsatsen.
Vi arbejder struktureret med fokus på din proces og din forretning, og kommer med oplæg til projektplan, der sikrer, at alle sten bliver vendt og opgaven bliver gennemført til tiden inden for det aftalte budget.
Du vil opleve:
- Al administration gennemføres back office, uanset hvad det er for opgaver, I ønsker konsulenten/sælgeren skal gennemføre:
- Rapportering om, hvordan situationen er, kan du klikke frem på sekunder
- Konsulenten / sælgeren vil få fuldkomment overblik over sine egne kunder
- Antal budgetterede besøg i en periode
- Antal besøg, der mangler i perioden
- Planlagte besøg
- Ruteplanlægning, så der køres effektivt og ekstra besøg nemt kan lægges ind
- Historik på markedets indkøb
- Specielle kampagner, hvis I kører med sådanne
- Tjek af markedet med hensyn til:
- Jeres egen position – herunder placeringer og facings
- Konkurrenterne position i markedet
- Konsulenten / sælgeren vil hurtigt kunne vise produkter, videoer, billeder til butikspersonalet
- Konsulenten / sælgeren udfører sit arbejde i løbet af arbejdsdagen på stedet, og skal ikke hjem og bruge ekstra timer på at følge op. Alt er klar øjeblikkeligt.