Sælgeren fokuserer på butiksbesøget frem for administration

Hele forløbet er planlagt på hovedkontoret så sælgeren ledes igennem de nødvendige trin

dtm besøgsplan på tablet

På hovedkontoeret er på forhånd planlagt hvor mange gange hver butik i sælgerens distrikt skal besøges. Sælgeren har via besøgs-planlægningen et hurtigt overblik over, hvor mange besøg der skal planlægges og trækker blot butikkerne ind i kalenderen.

Når den enkelte butik besøges, ledes sælgeren igenem de nødvendige handlinger fx:

  • Opdatering af butikkens basisdata
  • Note med info fra sidste besøg
  • Gennemførsel af store-/distributions-tjeks
  • Besvarelse af markedsspørgsmål
  • Gennemgang af ordrehistorik
  • Kampagner
  • Ordreoptagelse med fotos
  • Underskrift på skærmen
  • Mail til butik, hovedkontoret og sælgeren selv
  • Afslutningsnote

Det nøjagtige forløb tilpasses virksomhedens behov under implementeringen.

Cockpittet: Ekstra ressourcer til sælgeren

Ofte har organisationen forskellige hjælpemidler som sælgeren kan drage nytte af

dtm cockpit på tablet 2

Cockpittet giver sælgeren et overblik over og nem adgang til de forskellige ressourcer der er forberedt fra hovedkontoeret, fx:

  • Salgspræsentationer
  • Kampagneoplæg
  • PowerPoint præsentationer
  • Link til markedsdata
  • Link til hjemmeside
  • Links til reklamefilm

Få en personlig præsentation af DTM® CRM

Central styring af grossister, sortimenter, kæder og prisbøger

I DTM® CRM kan du arbejde med dagligvarebranchens grossister, kæder og butikker

Andre branchers distributionsstrukturer kan nemt sættes op

dtm-grossist-kæder-sortiment-prislister-1024x768
  • Vedligehold sortimenter og prisbøger/priser direkte i DTM® CRM, via automatisk opdatering fra økonomi-/ERP-systemet eller importer nemt fra Excel-regneark og andre datakilder
  • Alle ændringer, der foretrages centralt (back office), slår igennem hos sælgerne, så de ikke skal bruge tid på administration

Planlægning af salgsture og -dage for sælgerne

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
  • Definer salgsture af ønsket varighed
  • Der tages automatisk højde for helligdage
  • Administrations- og fridage kan lægges ind generelt eller pr. distrikt
  • Dagene kan budgetvægtes
  • Se salgsindsatsen for per distrikt og salgstur og samlet via en række indbyggede rapporter -- og definer nemt dine egne rapporter

Sælgeren planlægger dagens besøg via interaktivt kort

Se i videoen nedenfor hvordan den optimale rute for dagens besøg nemt findes automatisk og vises på kortet

  • Automatisk planlægning af bedste rute ud fra hjemme- eller firmaadresse
  • Se alle butikker i distriktet udover dem der skal besøges given dag
  • Tilføj ekstra besøg af butikker i nærheden af dagens planlagte besøg
  • Byt nemt om på rækkefølgen af butikkerne, der besøges, efter behov

Definition af kampagner

Key Account Manageren kan nemt definere kampagner med specielle priser for bestemte perioder og kæder

dtm retailkampagne på laptop
  • Udvælg grossister, kæder og eventuelt individuelle butikker der skal være med i kampagnen
  • Vælg hvilke varer og specielle tilbud på disse, som skal gælde
  • Flet nemt kampagnebrev eller -mail til kædechefen, der beskriver kampagnen nærmere
  • Når sælgeren besøger butikkerne, vil de specielle kampagnevarer automatisk blive foreslået ved ordreoptagelsen

Få en personlig præsentation af DTM® CRM