Sælger du smykker & ure
Sælger du dine produkter til individuelle butikker, kæder, indkøbscentre og stormagasiner
Ønsker du at:
Møde med hovedkonterne
Er der et kædekontor, du skal holde møde med?
Samarbejder I om, hvordan din produktkategori skal udvikle sig, og hvor stor en del af kategorien, du skal have – 10%-20%-90%?
Føler du selv, du er tilstrækkelig velforberedt, når du skal have møde med hovedkontorerne, eller ind imellem have dem til at gennemføre kampagner eller demonstrationer for dine nye produkter, eller ideer, du har udviklet?
- Har du en aftale om, hvor i butikkerne, dine produkter skal ligge?
- Skal de stå på skranken?
- Er det dig, der har afleveret POS materialet, så det ser flot ud?
- Har du udlånt displays?
- Skal de ligge i skuffe 1 eller 7?
- Hvis de spørger efter et produkt, som du har i din portefølje, har du så aftalt, at dit skal foreslås til slutkunden?
Placering og omtale af dine produkter
Har du en aftale om, hvor i butikkerne, dine produkter skal ligge?
- Skal de stå på skranken
- Er det dig, der har afleveret POS materialet, så det ser flot ud?
- Har du udlånt displays
- Skal de ligge i skuffe 1 eller 7
- Hvis de spørger efter et produkt, som du har i din portefølje, har du så aftalt, at dit skal foreslås til slutkunden?
Har du opdatering på, hvordan dine konsulenter/sælgere oplever at dine produkter bliver anbefalet til slutkunderne?
Ved du, at det er dine produkter, der bliver anbefalet, hvis kunderne spørger, eller bliver vejledt
Ved du, at der aldrig er udsolgt af dine varer?
Lever de enkelte burikker op til de aftaler, du har med kædekontoret??
Ved du, at det er dine produkter, der bliver anbefalet, hvis kunderne spørger, eller bliver vejledt
Forberedelse af konsulenterne / sælgerne
Har du konsulenter/sælgere, der hjælper med at sikre, at dine produkter er bedst muligt placeret i butikken, så en kunde, der går rundt og kikker, bestemt får øje på dine smykker eller ure?
Hvor mange konsulenter/sælgere har du? Ved du, at det er det korrekte antal i forhold til den indsats, du ønsker gennemført.
Hvor mange butikker har hver konsulent/sælger ansvaret for?
Hvor mange besøg skal hver butik have?
Har du besluttet, hvilke butikker, der i dag er status C, men som kan opgraderes til status A med en indsats fra konsulenten / sælgeren?
Hvordan skal konsulenten/sælgeren registrere, hvordan der kan foretages forbedringer fra før til nu, så der sælges mere af dine produkter?
Hvor mange besøg gennemfører hver konsulent / sælger pr. dag?
Hvordan checker du, at det har effekt, at du har konsulenter / sælgere, der besøger de forskellige kundemuligheder
Løsningsmuligheder
Gennem en årrække har vi gennemført projekter, der har hjulpet virksomheder som din med at intensivere indsatsen.
Vi arbejder struktureret med fokus på din proces og din forretning, og kommer med oplæg til projektplan, der sikrer, at alle sten bliver vendt og opgaven bliver gennemført til tiden inden for det aftalte budget.
Du vil opleve:
- Al administration gennemføres back office, uanset hvad det er for opgaver, I ønsker konsulenten/sælgeren skal gennemføre:
- Rapportering om, hvordan situationen er, kan du klikke frem på sekunder
- Konsulenten / sælgeren vil få fuldkomment overblik over sine egne kunder
- Antal budgetterede besøg i en periode
- Antal besøg, der mangler i perioden
- Planlagte besøg
- Ruteplanlægning, så der køres effektivt og ekstra besøg nemt kan lægges ind
- Historik på kundens indkøb
- Specielle kampagner, hvis I kører kunden med hensyn til:
- Jeres egen position – herunder placeringer og din andel af indkøbet hos butikken
- Konkurrenterne position
- Konsulenten / sælgeren vil hurtigt kunne vise produkter, videoer, billeder til butikspersonalet
- Konsulenten / sælgeren udfører sit arbejde i løbet af arbejdsdagen på stedet, og skal ikke hjem og bruge ekstra timer på at følge op. Alt er klar øjeblikkeligt.