FMCG – Salgsstyring med garanteret markant resultatskabelse.

Vil du det bedste for dig selv, dine medarbejdere og din virksomhed. 🙂

DTM-medarbejdere har i årevis levet sig dybt ind i udfordringerne i dagligvareleverandør branchen.

Nye virksomheder, der starter, og som skal etablere overblik, struktur og sikre, at markedet og kunderne bearbejdes systematisk, så de enkelte sælgere ved – eller har en plan for – hvordan den næste uge skal “køres”, har stor fordel af at samarbejde med DTM.

Virksomheder, der har eksisteret et stykke tid, og endnu ikke har en systematik ser pludselig bundlinjen stige, som de slet ikke havde forestillet sig.

Uanset – ny virksomhed eller eksisterende virksomhed – du vil opleve markante resultatforbedringer:

  • Mindre administration og større overblik på hovedkontoret
  • For sælgerne: NUL administration, flere, planlagte besøg med de rigtige budskaber

Har du allerede planlagt, hvor mange besøg hver af dine nuværende kunder skal have pr. salgstur, og hvilke kunder, der skal registreres som potentielt mere interessante end andre kunder.

Hvis du ser på billedet, kan du se, at der er en kolonne med

  • Besøg = de besøg, der er planlagt
  • Mgl = besøg, der ikke er gennemført på den salgstur, vi lige nu er i
  • Kat = den kategori, du mener, din kunde/butik er i – du vælger selv, det kan være du vil inddele dine butikker sådan:
    • Nuværende A – potentiale B
    • Nuværende B – potentiale A
    • Nuværende C – potentiale A

På den måde får du sikkerhed for, at du planlægger bearbejdning af markedet for at få mest muligt ud af det.

Jeg ved ikke, om sælgerne hos dig kører kafferuten – vi har lige haft diskussion med en virksomhed, hvor sælgerne hver morgen selv bestemmer, hvor de vil køre hen – samlet set ved ingen, hvad den enkelte sælger finder på, eller hvor han/hun er.

Her optager sælgerne ordrer i butikkerne, men beslutter ikke på stedet, hvordan de bestilte varer skal komme frem. Måske fra hjemmelageret, måske fra centrallageret, måske via en grossist.
Det besluttes næste morgen. Skal sælgeren tage varerne med under armen og lige komme forbi med dem?

Der udleveres også en hel del gratisvarer til butikkerne, gratisvarer den enkelte sælger suverænt selv bestemmer fordelingen af.

I DTM-systemet får man altid fuldkomment styr på, hvordan hele flowet skal være, og vi skriver gerne flowet ned til virksomheden, som under uddannelsen gennemgår den vedtagne strategi fra ordreoptagelse til endelig levering hos kunden. Og så selvfølgelig opfølgning på, at varerne også går hurtigt nok ud af butikken via salg til forbrugerne.

 

DTM’s Besøgsplanlægning

 

Tal med DTM-folkene om, hvordan din virksomhed kan bruge mindst mulig administrationstid og sælge mest muligt med højest mulig bundlinje til følge, så ring endelig til os, så vi kan holde et møde.

 

Telefon: 4593 4588

 

          Større og større bundlinje med
                           DTM-systemet.