Sælgeren fokuserer på butiksbesøget frem for administration
Hele forløbet er planlagt på hovedkontoret så sælgeren ledes igennem de nødvendige trin
På hovedkontoeret er på forhånd planlagt hvor mange gange hver butik i sælgerens distrikt skal besøges. Sælgeren har via besøgs-planlægningen et hurtigt overblik over, hvor mange besøg der skal planlægges og trækker blot butikkerne ind i kalenderen.
Når den enkelte butik besøges, ledes sælgeren igenem de nødvendige handlinger fx:
- Opdatering af butikkens basisdata
- Note med info fra sidste besøg
- Gennemførsel af store-/distributions-tjeks
- Besvarelse af markedsspørgsmål
- Gennemgang af ordrehistorik
- Kampagner
- Ordreoptagelse med fotos
- Underskrift på skærmen
- Mail til butik, hovedkontoret og sælgeren selv
- Afslutningsnote
Det nøjagtige forløb tilpasses virksomhedens behov under implementeringen.
Cockpittet: Ekstra ressourcer til sælgeren
Ofte har organisationen forskellige hjælpemidler som sælgeren kan drage nytte af
Cockpittet giver sælgeren et overblik over og nem adgang til de forskellige ressourcer der er forberedt fra hovedkontoeret, fx:
- Salgspræsentationer
- Kampagneoplæg
- PowerPoint præsentationer
- Link til markedsdata
- Link til hjemmeside
- Links til reklamefilm