Hjælp dine dagligvaresælgere til at have tæt på 0 administration
Hjælp dine dagligvaresælgere til at have tæt på 0 administration
I nogle virksomheder bruger sælgerne megen tid på at regne ud, hvor ofte en butik skal besøges, og der lægges ruter og planer.
I andre virksomheder besøger sælgerne de samme kunder for ofte, fordi de ved, at besøget tæller.
Hos én af vore kunder fandt en sælger selv ud af, at han faktisk havde den vane at besøge den samme butik 2 gange om ugen – for det var jo lige på vej hjem. Det var egentlig bare en vane.
Hos en anden af vore kunder var det et konstant større beregningsarbejde at finde ud af, hvor mange besøg hver butik skulle have pr. salgstur. Det var ikke lige til at se, om en butik var besøgt så ofte den skulle besøges, og hvor mange besøg, der manglede.
Hos én af vore kunder, blev der brugt megen tid på at finde ud af, hvilke kampagner, der kørte hvornår hos de forskellige kæder. Og sælgerne havde faktisk et stort arbejde med at holde styr på det.
Planlægningen er samlet på hovedkontoret
Planlægningen bliver lavet på hovedkontoret – ikke større arbejde end tidligere tiders planlægning, tværtimod. Men den planlægning, der gennemføres af salgsture, besøgsfrekvens, prisbøger, kampagner, rabatter, markeds spørgsmål og storecheck bliver automatisk fløjet ud til sælgerens PC eller iPad,
Sælgeren kan således efterfølgende koncentrere sig om at køre til den rigtige butik, på de rigtige tidspunkter og med de rigtige tilbud. Der spares 10-20% tid for en sælger, som kan bruges til ekstra besøg.
Besøgsplanen er fuldkomment overblik for sælgeren – se cockpit-vinduet, sælgeren kan bruge til at navigere rundt i spændende informationer, der er lagt ind. Systemet finder selv ud af, hvilke informationer, der passer til hvilken butik.