CRM succesen sikres med topledelsens velsignelse!
Topledelsens beslutning om, at CRM skal gennemsyre hele virksomhedens adfærd, er forudsætningen for succes
– keywordet er videndeling.
Kun på den måde sikres det, der er videndeling, og at der er fuld udveksling af informationer til glæde for den enkelte, for kunderne og for virksomhedens omsætning.
Hver eneste gang en medarbejder taler med en kunde, er der guldkorn at hente – guldkorn, som andre i virksomheden kan have glæde af.
Hvert tilbud, der skrives, indeholder nye tanker, som kan genbruges af andre – og de der er mest kreative får glæde af at udbrede deres synspunkter og ideer til andre, som selv bliver kreative ved at modtage nye input.
CRM er 3 bogstaver, der er volapyk for en del mennesker. Det ER også mærkeligt, at de, der ved, hvad de betyder, betragter det som en selvfølge at alle andre skal vide, hvad de dækker over. I en virksomhed, er forkortelsen Fe, måske basal viden for alle, men udenfor virksomheden vil det være mere relevant at fortælle, at det er den latinske forkortelse for jern.
Derfor er det måske en god idé altid at tænke sig om, når vi slynger om os med forkortelser – ERP, SAP, BMI, IQ og mange flere.
CRM er en engelsk forkortelse for Customer Relationship Management – Styring af kunderelationer.
Uanset om det i din virksomhed er således at I har en marketingafdeling, der skal skaffe leads til sælgerne, som herefter skal starte bearbejdning, eller du og I simpelthen vil have styr på alt, hvad I taler med kunderne om, sender til dem og modtager fra dem, så er det smart at have alt ét sted, hvor informationerne samles, så I alle har tilgang til dem.
Og sværere er det i bund og grund ikke. Slet ikke når topledelsens engagement er til stede.
Blot det at være fri for konstant at skulle spørge, hvordan det går med en sag, eller hvad kunden sagde sidst, eller hvor den seneste version af tilbuddet ligger – blot det at kunne finde de mails, der er sendt eller modtaget bare ved tryk på en knap, og det at være sikker på, at verden ikke falder sammen, hvis en sælger rejser. Det giver frihed og sikkerhed for, at virksomheden altid kan betjene kunderne og medarbejderne hinanden.
Topledelsens overblik sikres, den enkeltes overblik ligeledes, og alle møder kan forberedes på minutter, fordi du og I ved tryk på en knap kan få overblik.
Ring til os, så kan vi online vise dig og jer, hvor nemt videndeling kan opnås.