Alle mærkevare/FMCG virksomheder har brug for CRM

Har du en mærkevarevirksomhed i dagligvarebranchen – FMCG

Vi, der har arbejdet med mange brancher, ved, at den mest komplicerede branche at arbejde med er FMCG

grocery-store-2619380_1920

Derfor er FMCG udfordrende

Det skyldes blandt andet, at der altid er mange konkurrerende produkter på hylderne.

Der er et utalt af spillere at målrette kommunikationen imod - forbrugere, kæder, grossister.

Der er 0 (NUL) salg, hvis ikke varen er på hylden eller på display, lige præcis, når forbrugeren vil have den. Eller kommer forbi, så han/ hun kan blive eksponeret for den.

Kunne du tænke dig, at både interne og eksterne ansatte i din FMCG virksomhed fik et nemmere og mere overskueligt liv.

Inden salgsmødet – hvad gør I

brainstorming-caucasian-colleagues-1268471

Løber alle rundt, når I skal have salgsmøde for at samle diverse informationer sammen?

  • Hvor mange besøg har hver sælger haft på sidste salgstur?
  • Hvor mange ordrer har hver sælger fået (eller taget)?
  • Hvor mange special-opstillinger er det lykkedes hver sælger at tilkæmpe sig?
  • Har den enkelte sælger nået det budget, der blev sat op på salgsturen?
  • Har den enkelte sælger kørt den smarteste rute, eller er der plads til forbedringer?
  • Er der andre informationer, som skal indsamles om sælgerens dagligdag?

 

Hvad skal du samle sammen til den nye salgstur

FMCG-systemet har hjulpet produkterne ind - nu bærer din kunde dem ud. = Salg.
  • Er kampagne produkterne vedtaget og lagt ind til de rigtige priser pr. grossist og kæde?
  • Er ny lanceringerne præsenteret så ikke en eneste kan sige nej til at placere netop dit produkt på den bedste plads?
  • Er produktbladene nemme at opsætte?

Hvor meget papir skal I alle sammen samle sammen, før I har klædt sælgeren på til at han/hun kan arbejde uden at skulle administrere sig ihjel?

Målet er jo, at forbrugeren, der kommer i butikken, lynhurtigt kan se netop dit produkt. På den rigtige placering (øjenhøjde på hylden), i den rigtige mængde (mange facings), og at konkurrenterne bliver mindre synlige.

Få sat DTM® CRM-systemet op til dig og alle i din virksomhed

computer-achievement-agreement-arms-1068523

Vi kan bevise, at der kan tjenes mange penge på at spare administrationstid på kontoret - blandt andet i forbindelse med et salgsmøde - men også, når du/I skal mødes med grossister og kæder for at vise, hvorfor de skal satse mere på dig/jer end på alle andre i kategorien.

Kontakt os, når vi skal gennemføre et projekt, hvor du får sat back office op til at spare intern tid og altid have tingene ved hånden – og til at give sælgerne en ipad, så deres liv bliver nemt, overskueligt og enkelt, fordi alt er forberedt til dem på bedste vis.

Vi, der nu gennem mange år har hjulpet med at sætte CRM-systemer i gang, VED, at en god projektplan, som vi har en bruttoskabelon for, kan gøre det til en nem opgave at få det hele til at fungere og køre med de data, man løbende vil arbejde med.

Vores skabelon tager højde for alt, du har brug for – den er udviklet gennem en årrække med input fra alle vore kunder, via vor kundeklub og separate samarbejds fora, hvor flere kunder giver ideer til nyt i DTM® CRM systemet.

Ring til Annette på 4593 4588
Eller få en personlig præsentation af DTM® CRM