Bearbejd kunderne via målgrupper og nøgletal

Med DTM® CRM opdeles store kunde- og medlemsbaser i identificerbare segmenter for separat bearbejdning

customer segments, personal-3108155_1920

DTM® CRM håndterer nemt store databaser med millioner af kunder og købstransaktioner pr. måned.

Via vores målgruppemodul opdeles basen i bearbejdbare segmenter baseret på en række kriterier:

  • Recency -- hvor nyligt er kundens seneste køb
  • Frequency -- hvor ofte køber kunden
  • Monetary Value -- hvor meget køber kunden for
  • Kunder analyseres på totale værdier og køb af individuelle produkt(grupper)
  • Der kan defineres flere købsperioder svarende til produkterne, som sælges
  • Ved salg via butikker kan målgrupperne defineres både pr. samlet køb og for de enkelt butikker (fx tankstationer)
  • Ud fra de definerede kriterier beregnes point på kunderne, som direkte kan benyttes til kampagner på de mest loyale kunder

Når først perioder og kriterier er fastlagt, beregnes segment-tilhørsforhold og loyalitets-point automatisk hvert kvartal, måned, uge, etc.

Forretningsanalysatoren: Definer rapporter med grafik

Brugerne kan oprette rapporter med alle kunderelaterede oplysninger i DTM® CRM

Automatisk rapportering med grafik og overblik
  • Fuld integration med Excel for pivot-tabeller og -grafik.
    Rapporter kan senere afvikles med nye data og samme udseende, da design og layout gemmes.
  • Automatisk afvikling og levering af rapporter på bestemte dage
  • De færdige rapporter leveres via e-mail, til bestemte netværks-mapper eller FTP-servere
  • Erfarne brugere kan definere rapporter, der kan afvikles direkte af andre brugere, som ikke benytter Forretningsanalysatoren.
    Ved afvikling af foruddefinerede rapporter angives blot kriterierne, som fx sælger, tidsperiode og/eller produkt-gruppe
  • DTM® CRM leveres med forud-definerede rapporter, som frit kan kopieres for eksperimentering og tilretning.
    Brugerne kan ligeledes kopiere hinandens rapporter.
  • Ekspert-brugere kan indsætte beregnede felter med både simple formler samt SQL-udtryk for specielle opsummeringer
  • Rapportdefinitioner kan eksporteres med tryk på en knap og sendes til os for hurtig hjælp med fx et layout eller et SQL-udtryk i et beregnet felt.

Gennemfør kampagner og udsend nyhedsbreve med DTM® CRM

Der er integration til E-mail-marketing-systemer som Oracle Responsys, MailChimp, Campaign Monitor, etc.

email, pexels-photo-261706
  • Via DTM® CRM søgemodul kan kunder til bestemte kampagner nemt identificeres ud fra loyalitetssore og købsmønstre
  • Al klik- samt købsrespons flyder automatisk tilbage til DTM® CRM, hvor det kan analyseres via Forretningsanalysatoren
  • DTM® CRM indeholder fuld styring af tilladelse til at sende E-mails, gemme deres oplysninger og slette dem ifølge GDPR

Brugerdefinerede felter og skærmbilleder

I DTM® CRM defineres branche- og arbejdsgangs-specifkke felter og skærmbilleder ganske let

dtm brugerdef

Kunder i mange forskellige brancher har kunnet tage DTM CRM® i anvendelse efter hurtig og nem tilpasning uden programmering, fx:

  • Annoncesalg
  • Bilimportører
  • Salg af teknisk udstyr (fx broadcasting- og hospitalsudstyr)
  • Service- og supportkontrakter
  • Hoteller
  • Restauranter
  • Ferieudbydere

Glem de massive og langvarige udviklingsprojekter, man hører om i forbindelse med fx SAP og SalesForce.
For DTM® CRM er processen blot:

  • 1 Klarlæg de nødvendige skærmbilleder og navngiv dem
  • 2 Definer de nødvendige felter som fx tekst, tal, dato og opslag (med tilhørende tabel)
  • 3 Flyt hvert felt ind på plads i det relevante skærmbillede og træk i feltet til placering, højde og bredde er som ønsket

Få en personlig demonstration af DTM® CRM