Salg af kosmetik og skønhedsprodukter

Sælger du dine produkter gennem Magasin, Illum, Matas, parfumerier, apoteker, etc.

Salg af kosmetik og skønhedsprodukter

Ønsker du at:

  • Øge din omsætning
  • Sikre at de enkelte markeder besøges ofte nok (besøgsfrekvens)
  • Give dine konsulenter / sælgere en ekstra time om dagen

Møde med hovedkontorerne

Salg af kosmetik og skønhedsprodukter

Holder du møder med hovedkontorerne?

Samarbejder I om, hvordan din produktkategori skal udvikle sig, og hvor stor en del af kategorien, du skal have – 10%-20%-90%?

Føler du selv, du er tilstrækkelig velforberedt, når du skal have møde med hovedkontorerne, eller ind imellem have dem til at gennemføre kampagner eller demonstrationer for dine nye produkter, eller ideer, du har udviklet?

Har du opdatering på, hvordan dine konsulenter/sælgere oplever eksponeringen af dine produkter på hylderne i butikkerne?

Ved du, at der aldrig er udsolgt af dine varer på hylderne?

Lever de enkelte butikker op til de aftaler, du har med hovedkontoret?

Ved du, at det er dine produkter, der bliver anbefalet, hvis kunderne spørger, eller bliver vejledt=

Er det enkelt for dig at trække statistikker og rapporter, der viser, hvad der kan forbedres for den kommende periode?

Forberedelse af konsulenterne / sælgerne

Salg af kosmetik og skønhedsprodukter

Har du konsulenter/sælgere, der hjælper med at sikre, at dine produkter er bedst muligt placeret, så butikken, stormagasinet, apoteket, etc. får den optimale omsætning på hvert eneste cm hylde og gulvplads?

Hvor mange konsulenter/sælgere har du? Ved du, at det er det korrekte antal i forhold til den indsats, du ønsker gennemført.

Hvor mange markeder har hver konsulent/sælger ansvaret for?

Hvor mange besøg skal hvert marked have?

Har du besluttet, hvilke butikker, stormagasiner, apoteker, etc., der i dag er status C, men som kan opgraderes til status A med en indsats fra konsulenten / sælgeren?

Hvordan skal konsulenten/sælgeren registrere, hvordan butikken, stormagasinet, apoteket, etc. skal forbedres fra han/hun træder ind ad døren, til han / hun går ud?
Hvor mange besøg gennemfører hver konsulent / sælger pr. dag?

Hvordan tjekker du, at det har effekt, at du har konsulenter / sælgere, der besøger de forskellige butikken, stormagasinet, apoteket, etc.

Løsningsmuligheder

Salg af kosmetik og skønhedsprodukter

Gennem en årrække har vi gennemført projekter, der har hjulpet virksomheder som din med at intensivere indsatsen.

Vi arbejder struktureret med fokus på din proces og din forretning, og kommer med oplæg til projektplan, der sikrer, at alle sten bliver vendt og opgaven bliver gennemført til tiden inden for det aftalte budget.

Du vil opleve:

  • Al administration gennemføres back office, uanset hvad det er for opgaver, I ønsker konsulenten/sælgeren skal gennemføre:
    • Rapportering om, hvordan situationen er, kan du klikke frem på sekunder
    • Konsulenten / sælgeren vil få fuldkomment overblik over sine egne butikker, stormagasiner, apoteker, etc.
    • Antal budgetterede besøg i en periode
    • Antal besøg der mangler i perioden
    • Planlagte besøg
    • Ruteplanlægning, så der køres effektivt og ekstra besøg nemt kan lægges ind
    • Historik på butikkens, stormagasinets, apotekets, etc. indkøb
    • Specielle kampagner, hvis I kører kunden med hensyn til:
      • Jeres egen position – herunder placeringer og facings
      • Konkurrenterne position i butikken, stormagasinet, apoteket, etc.
  • Konsulenten / sælgeren vil hurtigt kunne vise produkter, videoer, billeder til butikspersonalet
  • Konsulenten / sælgeren udfører sit arbejde i løbet af arbejdsdagen på stedet, og skal ikke hjem og bruge ekstra timer på at følge op. Alt er klar øjeblikkeligt og på stedet.

Udbytte

Vi har selv personlige erfaringer med salg af produkter til slutkunder (dine kunde, der køber dine ure samt smykker og går med dem) gennem grossister, kæder og butikker, fx hvor de ansatte skal motiveres til at gøre en indsats for dine produkter
Gennem en årrække har vi udviklet en systematik og et system, der hjælper virksomheder som din

Spar masser af timer på hovedkontoret

Salg af kosmetik og skønhedsprodukter
  • Vi har eksempler på, der er sparet 2 personers arbejde ved at strukturere tingene, sætte alt korrekt op, og blot gentage, hvad der ER etableret
  • Mødeforberedelse:
    Vi har eksempler på virksomheder, der tidligere brugte 3-5 dage for at forberede salgsmøder, men nu blot lægger nye aktiviteter ind, billeder, videoer, så konsulenterne/sælgerne blot automatisk får dem ud på deres ipads
  • Fra sekund til sekund kan du få info fra sælgerne om konkurrentaktiviteter i markedet, testmarkedet el l – og igen give besked til alle sælgere om at være vågne og registrere
  • Rapportering:
    vi har eksempler på virksomheder, der tidligere arbejdede i kæmpestore Excelark, med stadigt flere kolonner og rækker, og uoverskuelighed for enhver ny, der skulle sætte sig ind i dem – ligesom de personer, der skulle bruge dem en gang om måneden havde glemt fra gang til gang, hvordan arkene skulle bruges, Efter vor indsats kører data automatisk ind i DTM® CRM systemet, og herfra kan efterfølgende trækkes rapporter ved klik på den forud definerede rapport

Undgå at sælgerne må bruge fritiden til opdatering

Salg af kosmetik og skønhedsprodukter
  • Konsulenterne / sælgerne sparer mindst en time om dagen, der kan bruges til et ekstra besøg eller flere
  • Konsulenten / sælgeren:
    • Har altid overblik
    • Kan altid svare sin kunde fornuftigt
    • Kan gøre arbejdet færdigt på stedet
    • Har fri, når han / hun har fri

Få en personlig præsentation af DTM® CRM