CRM integration og automatisk rapportering

CRM systemintegration og automatisk rapportering

integration-1777532_1920, pixa

Ud over de data, du selv taster ind i dit CRM system, når du har talt med en kunde eller én, du håber at få som kunde, er det et plus, når du kan etablere integration mellem dit CRM system og andre systemer.

CRM systemet skal have så mange data som muligt - gerne fra forskellige kanaler - økonomisystem - web shop - bookingsystem eller andet. Dataene kan kobles sammen til en total viden om den enkelte kunde, så du bliver dygtig til at kommunikere med din kunde på en måde, så vedkommende synes, du tilføres ham eller hende værdi og relevans.

Al viden, der "proppes ind i" CRM-systemet, skal kunne bruges igen i forskellige sammenhænge, det er hele ideen. Der er ingen som helst grund til at registrere informationer, som aldrig nogensinde skal bruges igen.

Automatisk dataopsamling

analytics-3088958_1920, pixa

Der er ingen som helst grund til at bede medarbejdere om at registrere information, der kunne komme ind i systemet automatisk - uden berøring af menneskehånd.

Fordelen er, at når et system én gang er sat op til at tilføre data, sker det på samme vis hver gang, og fejl undgås -- skulle der endelig være en fejl, rettes den, så den aldrig opstår igen. Det kan vi jo ikke sige om os selv, når vi manuelt tilfører data:
Vi kan ikke være sikre på, vi gør det ens hver gang.

Der er heller ingen grund til at bruge timevis på at finde data i alle mulige systemer, som samles i et eller andet Excel ark, hver gang der skal holdes et møde, hvor du skal præsentere, at du har totalt overblik over, hvordan verden ser ud.

Automatisk rapportering med grafik og overblik

Automatisk rapportering med grafik og overblik

Du kender måske det, at du (eller en i din organisation) bliver bedt om at forberede præsentation til et salgsmøde, hvor I skal kende status på omsætning ift budget - og forecast for hvad I tror, I kan sælge de kommende måneder. Det tager tid at finde data frem, spørge rundt omkring. Har du forberedt dit CRM system optimalt, så kan du blot klikke på en knap, så har du og I overblikket på splitsekunder.

Dit CRM-system skal samle data som en magnet, og du skal ikke tænke over, hvordan det sker, når det een gang er etableret.

Sælgeren har brugt timevis på at skabe en graf via Excel - chefen er bare utilfreds - alt kunne have været skabt baseret på automatisk opsamling af data til smarte rapporter og grafikker.

Vi har gennemført flere hundrede integrationer og har f.eks. i årevis arbejdet for Statoil, ISS, Skagen Designs, Lalandia, Carletti, Scandic Food, Royal Biscuit og mange andre med at sikre, at deres data altid figurerede lige netop på det sted, hvor der var brug for dem.

Ring til Frank på 4593 4588, eller send en mail, hvis du vil skrive lidt om din problemstilling: fmi@dtm.dk.